دانستنی ها, معرفی محصول

طراحی و تولید جعبه های بروکس

طراحی و تولید جعبه های بروکس
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بسته بندی چهره کالاست  و سبب ساز اولین ارتباط مستقیم با مشتری است و تا حد زیادی وظیفه ارائه یک تصویر ذهنی مطلوب از کالا را برعهده دارد از نظر روانی اولین برخورد و تصویری که ما از اشخاص داریم مهمترین تصویر و تعیین کننده ترین است،نقش بسته بندی بعنوان یکی از ابزارهای مهم ارزیابی در طراحی و تولید جعبه های بروکس سالهاست که آشکارشده است و همچنین برای افزایش توان رقابت خود در بازارهای بین المللی به آن توجه بسیار نموده.

نقش بسته بندی در فروش

در  شرایط فرضی کالا در قفسه های فروشگاه جای گرفته و خریدار در حین حرکت در فروشگاه محصول را مشاهده و اقدام به خرید می نماید و نقش فروشنده صرفا به عنوان صندوقدار و همچنین خرده فروش حداکثر به ادای توضیحات در موارد استثنایی و به درخواست خریدار صورت می گیرد در این حالت بسته بندی نقش معروف خود یعنی فروشنده خاموش را برعهده دارد.

 

نقش تعیین کننده المان ها در طراحی و تولید جعبه های بروکس

امروزه از بسته بندی فقط برای محافظت از کالا استفاده نمیشود بلکه برای آن نقش ها و مسئو لیت های زیادی قائلند از جمله اینکه ارزش افزوده ایجاد کند و به خریدار پرستیژ و اطلاعات دهد.در بسته بندی رنگ اولین چیزی است که بیننده از دیدین بسته بندی یک کالا درک می کند، شکل ها و نوشته ها بعد از رنگ سبب جذب بیننده می گردند به همین دلیل رنگ یکی از مهم ترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ در طراحی و بسته بندی کالا می باشد مصرف کننده باید قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفاده آن در اولین نگاه باشد.

رنگ نورهای اصلی

دمای رنگ نور کاربردهای مهمی در نورپردازی ،عکاسی و فیلمبرداری ،چاپ و نشر،صنعت ،ساخت فیلم و انیمیشن ،ستاره شناسی،باغبانی و بسیاری دیگر از زمینه ها دارد در حقیقت واژه دمای رنگ برای منابع نوری اطلاق می شود برخلاف تصور اولیه دمای رنگ هیچ گونه ارتباطی به دمای واقعی منبع نور ندارد و مربوط به رنگ نور تولید شده توسط لامپ می باشد همچنین هرچه عدد دمای رنگ پایین تر باشد نور حس گرم تری دارد و هرچه بالاتر رود نور حس سرد تری ایجاد می نماید

دمای رنگ

در تعریف علمی دمای رنگ آمده است جسم سیاه عنصری مانند پلاتین است که هیچ نوری منعکس نمی کند و کل نوری که به آن تابییده می شود را جذب می کند اگر جسم سیاه گرم شود در دماهای مختلف نورهای متفاوتی را ایجاد می کند و این نورها تمام طیف مرئی را پوشش می دهند برای توضیح این تعریف رنگ فلز گداخته شده را در نظر بگیرید وقتی یک تکه فولاد گداخته می شود در ابتدا رنگ آن قرمز تیره می شود وقتی که گرم تر می شود دارای رنگ بین آبی و سفید می شود این پدیده رابطه بین دما و رنگ را نشان می دهد.

با بالا رفتن دما رنگ فلز گداخته به آبی مایل به بنفش تبدیل شده و سرانجام اشعه ماورائ بنفش ساطع می کند وقتی قطعه فلز از منبع حرارت دور شود رنگ آن زرد سپس نارنجی و قرمز می شود بنابراین

کلوین

دمای رنگ براساس رنگ تابیده شده از جسم سیاه در دمای معین تعریف شده است و برحسب کلوین بیان می شود منظور از رنگ در اینجا رنگ های مطلق نیست بلکه طیف گرمایی رنگ است محدوده دمای رنگ در عمل بین 1000 تا10000 کلوین می باشد

محدوده رنگ

در دمای پایین تر از رنگ قرمز و زرد شروع شده و در دماهای بالا به رنگ آبی می رسد.انتخاب دمای نور مناسب هر محیط متناسب با کاربرد آن اهمیت ویژه ای دارد زیرا انتخاب رنگ مناسب بر روحیه افراد تاثیر به سزایی میگذارد و بسته به روحیه ای که می خواهید ایجاد نمایید متغییر است. در لامپ های قدیمی (رشته ای)انتخاب رنگ نور ساطع شده توسط لامپ مقدور نبود ولیکن امروز با کمک تکنولوژی LED شما قادر به انتخاب رنگ نور لامپ هستید.

تحقیق و توسعه مداوم

برند بروکس در یک واکاوی چند ساله و استفاده از بسته بندی های محصول مختلف با عملکردی مناسب توانسته ذهن مخاطب را به خود جلب کند و هر ساله با گرفتن باز خورد از نمایندگان و مشتریان خود سعی بر ارتقائ طراحی و تولید جعبه های بروکس

 

تقسیم بندی رنگ نور

در استراتژی جدید بروکس محصولات  در بسته بندی  به سه دسته با توجه به رنگ نور تقسیم و بسته بنده شده اند.

این قابلیت تنها به دلیل دسترسی راحت و یافتن سریع محصول مورد نظر در بین دیگر گزینه ها ایجاد شده تا مصرف کنندگان عزیز به راحتی تشخیص دهند کدام لامپ چه رنگ و مشخصاتی دارد سه رنگ انتخاب شده شامل

  • آبی معادل رنگ نور مهتابی (6500k )،
  • سبز مترادف با رنگ نور یخی (4000k)
  •  زرد معادل نور آفتابی (3000k)

می باشد.

نتیجه گیری

این نوع بسته بندی با ظاهری ساده و بهینه متشکل از دو رنگ است که در پس زمینه ای سفید (به منظور روشنایی و نور) اجرا شده است رنگ طوسی برای توضیحات و یکی از رنگ های آبی ،سبز و زرد برای برجسته سازی آنها استفاده شده که در حد نیاز دیده می شود و نیاز مخاطب را برآورده میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *